O mně

Moje fotka
Jsem milovník prvorepublikové nostalgie, dam v rukavičkách a pánů ve fracích, filmů pro pamětníky, starodávných fotek, rodinných památek, starožitných kousků a hlavně příběhů, které se staly...

úterý 24. ledna 2012

Můj dům, můj hrad - díl první

 Slíbila jsem, že tu občas uveřejním nějakou tu fotku z přestavby našeho domu...
než tak ale udělám, musím nejdřív moc poděkovat Karkulce Pétě : http://countryhomeenddecoration.blogspot.com/ za ocenění tohoto blogu;) (kuk vpravo vedle článku). A protože tohle ocenění není jen tak, musím splnit velmi milou povinnost - ocenit 5 blogů s počtem členů méně jak 200....jenže vybrat jen 5 je strašně těžké....a tak jsem se rozhodla ocenit všechny blogy se čtenáři pod 200 členů, kteří jsou všichni v mých oblíbených v pravé liště vedle článků - všichni si mohou stáhnout ocenění ode mne z lišty vpravo;) A od Péti jsem dostala i další milé ocenění srdíčkové, na které se žádná pravidla nevážou - moc za ně děkuju;)

tak a  tady je úplný začátek přestavby...o našem domě toho víme opravdu dost. Jednak máme nějaké údaje z místní kroniky, jednak se dochovaly nějaké záznamy o koupi a prodeji...a tak víme, že některé trámy, které nám teď leží na zahradě na topení (napadené tesaříkem), jsou z konce 18. století....Chalupa bývala z části roubená a taky měla svůj "vejminek". Jenže to všechno časem zmizelo a vůbec nejradikálnější změnu dostal dům v 70. letech minulého století...a jak to už bývalo, dělalo se z toho, co zrovna bylo a na co byly peníze....o historii a obyvatelích domu vám povím někdy jindy, teď se pojďte podívat, jak nám to jde od ruky;)
Tak tady je jasné, kdy se rekonstrukce zhruba dokončila - v roce 1979 v dubnu. To si děda Frantík napsal tužkou vzkaz na kousek papírku, to zabalil do igelitového pytlíku od kuřete a společně se strejdou to zazdili za vanu v koupelně....teď už není ani ta vana....

 Takhle vypadal náš dům před naší rekonstrukcí....museli jsme se rozhodnout, jestli zvolíme úplně nové technologie a modernější vzhled a nebo se vrátíme zpět a pokusíme se vrátit domu podobu před 70.léty...po dlouhém uvažování a  spočítání rodinné kasy nakonec zvítězil zdravý selský rozum...dům bude respektovat vesnický ráz, trochu bude připomínat tu starou verzi zvenčí i zevnitř (staré skříně a truhly po babičce to jistí), ale ve výsledku to bude celkově zrekonstruovaný dům s co nejnižšími náklady na jeho budoucí provozování. Proto se bude zateplovat, izolovat od vlhkosti, pořizovat ekovytápění...
Takhle vypadal od silnice...


 Postupně jsme museli bourat střechu....toto je hlavní vchod do domu
 Takhle to vypadalo s novými trámy....

Tady už je střecha hotová...
A takhle to vypadá s novými okny...


Takhle to vypadalo při rekonstrukci střechy zevnitř....
 A tady už jsou nové trámy....

Úplně uvnitř...tak tohle má být prosím naše budoucí kuchyň ...


A nyní specialitka - pracovna Tony Zieglerové zvenku....
ano - to jedno okýnko vlevo....ale aby bylo víc světla...

...tak museli Zieglerovic muži (můj tatínek, manželův tatínek a pan Ziegler) udělat okýnka dvě...

 No řekněte - nevypadá tohle líp?

Rekonstrukce zatím stále pokračuje a už jsme mnohem dál, než vidíte na těchto fotkách, však je podle počasí na fotkách vidět, že to bylo pozdní léto a podzim....jen co nafotím další novinky, tak vám dám pokračování;)
Tony
P.S. V tom stavebním nepořádku to není vidět, ale pod okny je bylinková zahrádka;)



7 komentářů:

  1. Ahoj Tony, to je nádherný domeček, práce sice jako na kostele, ale bude úžasný a ještě k tomu, když máš tolik zajímavé dokumentace!!! Už se moc těším na další povídání a fotečky. Krásné dny a ať se daří. J

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, Tony,
    to vypadá krásně! A ta okýnka Tvé dílny, ach..., taky by mi mohli něco postavit :).
    M

    OdpovědětVymazat
  3. Děvčata, děkuju za návštěvu v Zieglerovic domku;)
    Marianko - a to před těmi okny už teď roste hromada voňavých bylinek;) Až jednou bude čas, budou ty záhonky vyvýšené nejlíp z opuky, které je kolem nás hodně...když si představím, jak v létě tvořím a voní mi pod oknem máta, mateřídouška a jiné....

    OdpovědětVymazat
  4. Tony,
    to je paráda....ta okýnka a vůbec...:-))
    už se na těším na pokračování :-))
    Zastav se u mne znovu pro další ocenění :-))
    pa
    P.

    OdpovědětVymazat
  5. Tony to je práce jak na kostele, i já se těším na pokračování s držím palce!

    OdpovědětVymazat
  6. Jojo, jako na kostele! :D To už jsem slyšela od pana Zieglera tolikrát...ale ještě pořád ho to asi baví :D

    OdpovědětVymazat
  7. To trámoví je úžasné.... Držím palce, ať to odsejpá!

    OdpovědětVymazat