O mně

Moje fotka
Jsem milovník prvorepublikové nostalgie, dam v rukavičkách a pánů ve fracích, filmů pro pamětníky, starodávných fotek, rodinných památek, starožitných kousků a hlavně příběhů, které se staly...

neděle 17. ledna 2021

Černé lívance - gluten a sugar free


Vypadají trochu zvláštně, a to díky super surovině - máku. Kdysi jsem jedla makové lívance v mé oblíbené kavárně, ale ty byly i s ovesnými vločkami. Nic proti vločkám, ale vzhledem k tomu, že jsem alergik na lepek a další v obilovinách (neplést s celiakií), tak mi nezbývá, než experimentovat. Nejradši peču z mandlové mouky, ale taky z dalších, jako je pohanková nebo v tomto případě maková. Krom pohankové si mouky vyrábím sama, stačí totiž výkonný mixér (ne ponorný) a během pár sekund máte jak makovou, tak mandlovou, kokosovou, lněnou atd. O lepší ceně nebudu ani mluvit. Tyhle "mouky" mají vyšší obsah přirozeného tuku, proto je lepší si umixovat jen potřebné množství a nedělat je do zásoby, aby vám nežlukly. 

Následující recept je pro všechny fit maniaky, keto, proteinové, gluten a sugar free blázny;)


 

Suroviny (na 20 malých lívanečků, cca 4 porce k snídani):

cca 150 g máku

1 lžíce lněných semínek

3 vejce

2 vrchovaté polévkové lžíce tvarohu (nebo 3 lžíce jogurtu)

asi 100 ml mléka (může být i rostlinné)

špetka soli

špetka prášku do pečiva (bezfosfátový) - lze vynechat,jen nebudou tak nadýchané

čerstvé nebo mražené ovoce a tvaroh nebo jogurt na ozdobení 

malá lžička ghí nebo kokosového oleje na smažení (pokud máte kvalitní pánev, tak lze vynechat)

Postup: V misce metlou rozmíchejte vejce s tvarohem (nebo jogurtem), přidejte mléko. Mák a len umixujte a jemnou mouku a postupně za stálého míchání vmíchejte do směsi, aby mělo těsto konzistenci hustou, ale stále ještě tekutou, prostě lívancovou. Nakonec vmíchejte sůl a prodopeč. 

Smaží se buď na trošičce ghíčka nebo kokosového oleje nebo úplně bez tuku, co lívanec, to jedna polévková lžíce, spíše pomaleji (ne z prudka), aby se propekly. Nakonec zdobíme tvarohem nebo jogurtem, čerstvým nebo mraženým ovocem. Já jsem tentokrát použila směs lesních a zahradních bobulí, které jsem na pánvi nechala trochu povolit.


Dobrou chuť a hezké dny přeju;)

Tony

1 komentář:

  1. Vypadají skvěle, Tony.
    Ráda vyzkouším!
    Přeji jen hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat