O mně

Moje fotka
Jsem milovník prvorepublikové nostalgie, dam v rukavičkách a pánů ve fracích, filmů pro pamětníky, starodávných fotek, rodinných památek, starožitných kousků a hlavně příběhů, které se staly...

sobota 13. března 2021

Carrot cake - mrkvový dort (vegan, gluten free, sugar free)

Fitness verze dortu pro oslavenkyni

Když se potká vegan, bezlepkář a fitness nadšenec a chtěj oslavit něčí narozeniny, tak to už je pořádný oříšek. A když se ještě kolem mihne člověk s bezezbytkovou dietou, tak to je doslova ořech. A protože tentokrát slavila ta fitness nadšenkyně, musela jsem recept upravit.

Základní těsto: 

2 a 1/3 hrnku bezlepkové mouky (já jsem dala čirokovou, můžete třeba i pohankovou apod.)

1 hrnek strouhaného kokosu

3/4 hrnku erythritolu (přírodní cukr bez kalorií)

2 hrnky jemně strouhané mrkve

1/2 hrnku čekankového sirupu 

1/2 hrnku oleje

1 hrnek sekaných ořechů (třeba vlašské) - u bezezbytkové diety vynechat

1 hrnek ananasového džusu bez cukru

1 lžíce prášku do pečiva bez fosfátů

3/4 lžičky soli

1 lžička jedlé sody

2 lžičky mleté skořice (u bezezbytkové diety vynechat)

1/2 lžičky muškátového oříšku (u bezezbytkové diety vynechat)

2 lžičky vanilkového extraktu

1/4 hrnku kandovaného sekaného zázvoru (u bezezbytkové diety vynechat), lze nahradit čerstvým strouhaným zázvorem na jemno, který přes noc namočíte do čekankového sirupu (viz výše) a celé vlijete do směsi

Vše dobře smíchat, u bezezbytkové diety vynechat označené potraviny.

Vlijeme do dortové formy  o prům. 24 cm (vysypeme předem kokosem), pečeme na 180°C asi 40 min. Propečení zkoušíme špejlí. Necháme vychladnout.

Po upečení prořízneme a plníme a potíráme krémem:

nevegan: 2 balení mascarpone (400 g), 250 g tučného tvarohu a 2 pol. lžíce čekankového sirupu - vše vyšlehat

vegan: použila jsem kokosovou zakyslou smetanu s čekankovým sirupem (viz cupcaky), lze také třeba vegan šlehačku atd.


 

Zdobit lze třeba marcipánovými mrkvičkami obarvenými potravinářskými přírodními barvami. 

 



Veganské cupcaky

Cupcaky pro bezezbytkovou dietu



Dobrou chuť;)

zdraví Tony




Žádné komentáře:

Okomentovat