O mně

Moje fotka
Jsem milovník prvorepublikové nostalgie, dam v rukavičkách a pánů ve fracích, filmů pro pamětníky, starodávných fotek, rodinných památek, starožitných kousků a hlavně příběhů, které se staly...

neděle 7. března 2021

Gluten free bulky (protein, keto, sugar free) podle Ewy (a bonus recept na chléb podle mne)

 

 

Tenhle recept není ani trochu můj, i když hodně podobně dělám chleba. Recept jsem našla v nejnovějším čísle časopisu Dieta a publikovala ho Ewa Farna.


Recept na bulky:

3 vejce, 3 lžíce psyllia, 150-200 g jogurtu (nebo zakys.smetany, lučiny), 150 g semínek (slunečnice, len ap. - můžete jeden druh nebo i víc, rozmixujte nahrubo), 2 lžíce chia semínek, sůl (min. 1/2 lžičky)

Vše jen smícháte v míse, necháte stát 10 min, pak vytvoříte bulky (dělám pomocí velké lžíce, vyjde cca 8-10 malých) a kladete na pečící papír na plech. Pečou se cca 30 min na 170°C (prostě dozlatova).

Bulky jsou vevnitř trochu vlhké a vláčné. Pokud je máte na druhý den, je lepší, aby nebyly ve velkém teple.


Recept na chleba (forma na srnčí hřbet):

5 vajec, 5 lžic psyllia, 200 g jogurtu, 200 g semínek (slunečnice, len ap. - můžete jeden druh nebo i víc, rozmixujte nahrubo), 2 lžíce chia semínek, sůl (min. 1/2 lžičky), kmín dle chuti nebo 2 lžičky chlebového koření (dá se koupit směs), 1/2 lžičky prášku do pečiva bez fosfátů

Oddělte žloutky od bílků, z bílků ušlehejte tuhý sníh. Zbývající suroviny a žloutky smíchejte v míse a pak lehce vmíchejte sníh. Formu na srnčí hřbet vyložte pečícím papírem a hned tam těsto nalijte. Pak nechte 10 minut odpočívat než upečete cca 35-40 min na (prostě dozlatova).

Stejně jako bulky nevydrží ani chleba v teplé místnosti. Pokud ho nesníte hned, raději s ním do chladu;) 


A co dáte na ně, už je na vás;)

Dobrou chuť přeju

Tony


Žádné komentáře:

Okomentovat