O mně

Moje fotka
Jsem milovník prvorepublikové nostalgie, dam v rukavičkách a pánů ve fracích, filmů pro pamětníky, starodávných fotek, rodinných památek, starožitných kousků a hlavně příběhů, které se staly...

čtvrtek 27. srpna 2020

Proteinové těstoviny bez mouky s domácím pestem

Nevím, jak se vám letos na zahrádkách urodilo. U nás aktuálně sklízíme fůru řepy, okurek, topinamburů, cibule, fazolí a tradičně bazalky. Já ji pěstuju totiž ve skleníku u rajčat. A je to pokaždé masakr - téměř metrové rostliny s obřími listy. Hnojení skleníku provádíme na jaře trochou koňského hnoje a pak už používám jen kopřivovou a kostivalovou jíchu - a to i jako prevenci škůdců.


Pěstuju vždy aspoň dva druhy, často se mi stane, že se vysemení sama, podobně to mám s koprem.

A když je jí moc, dělám pesto. Mnoho lidí dává pesto jen do sklenic a do chladu, jenže já mám pesta opravdu hromadu a nemám chladnou místnost. Proto ho zamražuju, k čemuž používám hranaté kelímky od tvarohu. Jednak recykluju, jednak jsou super skladné v mrazáku. Vždycky to přetáhnu potravinovou fólií a je vystaráno. Nedávám do něj ale parmezán, protože máme doma veganku. Parmezán se dá nastrouhat na hotové jídlo. Místo piniových oříšků dávám slunečnicové.


Bazalkové pesto - veganské

Suroviny: olivový olej, česnek, bazalkové listy, sůl, slunečnicové semínko

Do mixéru nasypu hrnek slunečnicových semínek, zaliju olivovým olejem, nechám párkát protočit, aby se semínka lehce podrtila, pak přidám stroužek česneku, špetku soli a 2 hrsti bazalky. Je to jen orientačně, protože to tam popravdě flákám podle oka a chuti. Rozmixuje se to, ale ne úplně najemno, lepší jsou maličké kousky. Hotové to buď můžete dát do sklenic, uchovávat v chladu (třeba v lednici), pokud toho je víc, lze to zamrazit.

Proteinové těstoviny bez mouky (neveganské)

Suroviny: 4 vejce, 1 balení mozzarely (nebo 125g tvarohu bez vody), sůl, 1 velká polévková lžíce psyllia, případně bylinky

V mixéru krátce rozmixuju všechny suroviny (samozřejmě lze přidat do těsta i třeba trošku špenátu pro obarvení) a naliju na plech vyložený pečícím papírem, který je tence potřený olejem. Peče se ve vyhřáté troubě na 150°C asi 10 minut, dokud se nezačnou kraje trochu samy odlepovat od papíru.  Placku ještě teplou sroluju a nařežu na "šneky", které pak na talíři rozmotám na dlouhé pruhy. Tyhle těstoviny se už dál nevaří, jen případně ohřívají. Z této dávky uděláte 2 porce.



Možná to vypadá, že je porce malá, ale spolu s pestem je to velmi sytá záležitost. Každopádně  proteinová, keto, lowcarb;)

Tak dobrou chuť;)

Tony

Žádné komentáře:

Okomentovat