O mně

Moje fotka
Jsem milovník prvorepublikové nostalgie, dam v rukavičkách a pánů ve fracích, filmů pro pamětníky, starodávných fotek, rodinných památek, starožitných kousků a hlavně příběhů, které se staly...

sobota 23. května 2020

Zieglerovic jídelna

Od doby, co jsme se nastěhovali do domu po Zieglerovic prapředcích už nějaký ten pátek uplynul a dům se pořád proměňuje. Stejně jako kuchyň s jídelnou. Tak tady je pár obrázků;)
Jídelní část 
To není tapeta - hráli jsme si se starožitnými válečky na malování po pradědečkovi. Křesílko pro mne zrenovovali studenti oboru čalouník na karosářském učilišti
Tahle vařenka byla na půdě, je zrenovovaná. Zdobení skel jsem vytvořila speciálním fixem na sklo, který lze smazat suchým hadříkem. Je zevnitř, takže můžu sklo vyleštit. A když se mi to přestane líbit, namaluju si něco jiného...Fix seženete v papírnictví a je to přesně ten, kterým píšou prodavači v autobazarech ceny aut na přední skla;)
Tady je jeden speciální obrázek pro Marianku Felnerovou, která vyrobila tohle srdíčko;)
Na vařence mám porcelánový džbán - přesně tyhle džbány měly (a možná ještě mají) nemocnice pro pacienty na čaj. Věneček v pozadí večer svítí, mám na něm světýlka na baterky.
A tady je pohled na druhou část jídelny - pořád zvažuju, jestli mám skleník natřít na bílo nebo ne... Co myslíte?
Když mám náladu, háčkuju třeba 3D ptáčky. Návod jsem našla na internetu, ale je jen na placatého ptáčka. Takže já ho uháčkuju 2x, doháčkuju křidýlko, posešívám, vycpu a je hotovo;)
Pohled k jídelní části od kuchyně - miluju kombinaci červené a bílé, ale snažím se to s tou červenou nepřehnat. No.....takže jsou všechny spotřebiče krom kafemlýnku po babičce v červené...Tady třeba kávovar a můj nový pomocník Eta Gratus Storio Retro. Jako dlouho jsem zvažovala KitchenAid a jiné podobné modely, ale nakonec to vyhrála Eta, kterou mám taky ve starožitném provedení po babičce - tak asi z nostalgie...snad ta moje nová červená vydrží taky tak dlouho...I když...babiččina má 70 let! A to má zmrzlinovač, škrabku na brambory a jiné vychytávky;)
Tady lepší detail;)




V jídelní části je gauč, nad kterým visí zrenovovaná police z Ikea. Tu jsem koupila ve výprodejovém oddělení, kam moc ráda chodím, protože tam lovím kousky na svoje tvoření. Polici jsem málem nedostala do auta, protože už byla sestavená. Neměla žádnou vadu na kráse, ale zbrousila jsem ji, natřela, pak zas broušením hran opatinovala.
Na polici mám sbírku talířů a dóz, do kterých si dávám košíčky na muffiny.
A nakonec pohled na jídelní stůl, koberec je z Ikea, stůl od mého oblíbeného truhláře z Aukra, židle jsem různě posbírala z různých zdrojů. Mám pořád nutkání všechny natřít na bílo, ale nevím, nevím....
Tak ještě upéct bábovku, utrhnout novou kytku do vázy a je to;)

zdraví Tony

Žádné komentáře:

Okomentovat